Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
1. Kto może utworzyć zbiórkę pieniędzy?
Zbiórki pieniędzy są obecnie dostępne tylko dla określonych typów profili i stron na Facebooku. Są to: profile osób prywatnych, strony zweryfikowanych osób publicznych, strony zweryfikowanych marek, strony zweryfikowanych organizacji non-profit.
2. Kto może zobaczyć moją zbiórkę?
Zbiórki pieniędzy są publiczne, a więc widoczne dla wszystkich na Facebooku i poza nim. Tylko użytkownicy Facebooka mogą wpłacać datki.
3. Jak zaprosić inne osoby do przekazania datku na zbiórkę pieniędzy na Facebooku?
Aby zaprosić inne osoby do przekazania datku na zbiórkę pieniędzy, wejdź na stronę zbiórki, kliknij opcję Zaproś. Wyświetli się lista Twoich znajomych – klikaj Zaproś obok wybranych znajomych.
4. Jak przekazać datek na zbiórkę pieniędzy?
Z poziomu zbiórki pieniędzy: Kliknij opcję Przekaż datek w górnej części strony zbiórki funduszy. Kliknij lub wprowadź kwotę, którą chcesz przekazać. Wybierz metodę płatności. Kliknij Przekaż [kwota].
Podczas przekazywania datku po raz pierwszy, system poprosi o wprowadzenie informacji o Twojej karcie płatniczej. Facebook bezpiecznie zapisze je w swoim systemie. Dzięki temu następnym razem, gdy zechcesz przekazać datek, nie będzie już konieczne ponowne wprowadzanie tych danych. Możesz usunąć te informacje lub zarządzać nimi (w: ustawienia płatności).
5. Czy moi znajomi dowiedzą się o przekazanym przeze mnie datku na Facebooku?
Twoi znajomi dowiedzą się o fakcie wsparcia przez Ciebie organizacji dobroczynnej na Facebooku, tylko jeśli udostępnisz tę informację. Pamiętaj, że kwota datku nie zostanie udostępniona.
Organizacja dobroczynna oraz twórca zbiórki będą mogli zobaczyć przekazany przez Ciebie datek, nawet jeśli nie udostępnisz informacji o nim.
6. W jaki sposób Rak’n’Roll otrzyma datki przekazane za pośrednictwem Facebooka?
Otrzymamy Twoją darowiznę bezpośrednio z Facebooka. Wypłaty zebranych pieniędzy dokonywane są co dwa tygodnie za pośrednictwem automatycznego systemu rozrachunkowego.
7. W jaki sposób Podopieczny otrzyma środki na subkonto?
Po zakończeniu zbiórki Facebook przesyła zebrane środki na jedno, zautoryzowane konto główne, a Fundacja raz w miesiącu rozdziela pieniądze na subkonta Podopiecznych.
8. Czy ponoszę jakieś opłaty, przekazując datki na Facebooku?
Nie. To Facebook pokrywa wszystkie opłaty związane z datkami przekazywanymi na portalu na rzecz organizacji dobroczynnych.
9. Czy Facebook pobiera prowizję od zebranych pieniędzy?
100% środków zebranych na Facebooku trafia do Fundacji Rak’n’Roll.
10. Czy można odliczyć od podatku datki przekazane na Facebooku?
Tak. Datek przekazany na rzecz organizacji non-profit za pośrednictwem strony na Facebooku lub zbiórki pieniędzy na Facebooku można odliczyć od podatku. Po przekazaniu datku otrzymasz potwierdzenie na podstawowy adres e-mail powiązany z Twoim kontem na Facebooku. Potwierdzenie zawiera informację, że wpłata miała charakter charytatywny i nie wiązała się z zakupem żadnych towarów ani usług.
11. Co zrobić w przypadku pomyłki podczas wpłaty?
Jeśli podczas przekazania darowizny popełniłeś błąd, skontaktuj się z działem pomocy Facebooka https://www.facebook.com/help/contact/162031714239823. Wypełnij formularz wybierając opcję Przypadkowe przekazanie datku. Po weryfikacji zgłoszenia Facebook dokona zwrotu przekazanych środków.
12. Z kim w Rak’n’Rollu mogę porozmawiać na temat zbiórki?
Z Weroniką Przychodzień, która zajmuje się rak’n’rollowym fundraisingiem. Pisz na adres weronika@raknroll.pl lub dzwoń od poniedziałku do piątku w godz. 9-16 pod numer +48 22 841 27 47.