Aktualności

Zapraszamy osoby w trakcie leczenia onkologicznego na Warsztaty mindfulness – wprowadzenie do praktyki uważności. To dwa półtoragodzinne spotkania online (22 i 29 kwietnia), których celem jest nauka doświadczania i budowania w sobie spokoju niezależnego od okoliczności.

Praktyka uważności pozwala się zrelaksować, zatroszczyć się o siebie i swoje potrzeby. To świecka forma medytacji stosowana jako metoda terapeutyczna: przynosi ulgę w stresie, trudnych emocjach (lęk, gniew, żal), pomaga lepiej znosić dyskomfort fizyczny i ból.

Uważności zazwyczaj uczymy w formie kursów ośmiotygodniowych, ale nawet niedługi trening, jakim byłby ten cykl dwóch spotkań, może przełożyć się na poprawę samopoczucia. W czasie zajęć Uczestniczki poznają metody wyciszania umysłu, obserwowania myśli i emocji bez wikłania się w nie.

Będziemy uczyć się skupienia na oddechu, dźwiękach, wrażeniach z ciała i ze zmysłów. W niewielkiej grupie (maksymalnie do 8 osób) będziemy mogli podzielić się doświadczeniami, ale też komfortowo pomilczeć.

Praktyka uważności jest bardzo prosta i mądra. Czerpie z tego, co już masz w sobie. Uważność jest naturalną umiejętnością ludzkiego umysłu. Wystarczy ją świadomie rozwijać. Zawsze odwołujemy się do chwili obecnej, do tego, z czym aktualnie się zmagasz. Nie musisz być w żadnym szczególnym stanie zdrowotnym, czy nastroju, by zacząć medytować.

Chociaż najczęściej praktykujemy na poduszkach i matach, równie dobrze sprawdzi się krzesło albo wałek z koca, na którym usiądziesz. Wystarczy wygodny strój, otwarty umysł i gotowość, żeby wykonać praktykę.

Pierwsze zajęcia mają charakter zapoznawczy: poznajemy się nawzajem i zaznajamiamy z uważnością. Wykonamy ćwiczenia formalne i zastanowimy się, jak można je włączyć w naszą codzienność. Medytacja to nie tylko siedzenie w ciszy i skupieniu. Można ją wpleść w zwyczajne domowe czynności: zmywanie naczyń, słuchanie muzyki, rozwieszanie prania…

Drugie spotkanie będzie okazją, żeby porozmawiać o tym, jak praktyka uważności wpływa na nas między zajęciami. Dzielimy się tym, co dobre i tym, co trudne – wychodząc z założenia, że razem będzie nam łatwiej iść przez życie. Bardzo ważnym komponentem uważności jest życzliwość (dla siebie i dla innych). Można i warto ją świadomie rozwijać – tym też się zajmiemy.

Warsztaty poprowadzi Dominika Bartmann, psycholog, coach kryzysowy i certyfikowany nauczyciel uważności Mindfulness Association: Medytuję od ponad czterech lat. Prowadzę ośmiotygodniowe kursy uważności, warsztaty, otwarte spotkania medytacyjne. Moją pracę poddaję superwizji. Więcej o mnie można przeczytać na stronie www.dominikamedytuje.com

Warsztaty to dwa spotkania (2 x 1,5 godz.)
Termin: 22 i 29 kwietnia 2021 w godzinach: 17:15-18:45
Platforma ZOOM

Zgłoszenia: kamila@raknroll.pl
Udział w warsztatach jest bezpłatny. Uwaga! Liczba miejsc ograniczona!

Fundacja
Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Al. Wilanowska 313A
02-665 Warszawa
NIP: 9512296994
zobacz na mapie
22 841 27 47
biuro@raknroll.pl
BNP PARIBAS:
39 1600 1462 1893 9704 1000 0001
KRS 0000338803
zbieraj na Facebooku
Rak'n'Roll @ Facebook
Rak'n'Roll @ Instagram
Rak'n'Roll @ Twitter
Rak'n'Roll @ LinkedIn
Rak'n'Roll @ Open FM