Profilaktyka to odwaga, lekkość i wolność. W tegorocznej odsłonie kampanii Dzień na U pokazujemy ten magiczny moment Uuu – kiedy lęk znika, a pojawia się ulga. Weź Dzień na U, potwierdź zdrowie u swojego lekarza i usłysz, jakie to uczucie!
Po raz kolejny raz zachęcamy do badań profilaktycznych! Tym razem zwracamy uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia. Kampanię Dzień na U realizujemy w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden. Wspierają nas zespoły DDB Warszawa, Papaya Films, PHD, DRUM, Big Picture oraz Lettly.
Żyjemy w czasach ciągłego napięcia – dbanie o zdrowie nie powinno go potęgować
To już siódmy raz, jak zachęcamy Polki i Polaków do wzięcia Dnia na U, czyli dnia, którego raz w roku potrzebuje każda i każdy z nas, by potwierdzić zdrowie w badaniach profilaktycznych. Każda edycja różniła się od kolejnej motywem przewodnim – opowieścią o powodach, przez które unikamy profilaktyki, ale też o tych, które powinny nas do niej przekonać. Do tej pory były to między innymi: brak czasu, lęk, oddawanie sprawczości. Jednak wszystkie je łączy pozytywna komunikacja.
„Wyniki badań opinii i wiele lat naszych doświadczeń w prowadzeniu komunikacji profilaktycznej pokazują, że jako społeczeństwo nie chcemy być profilaktycznie straszeni rakiem. Zwrócenie uwagi na potwierdzenie zdrowia – korzyść ze zrobienia badania, zmienia perspektywę, jest dla odbiorców tego rodzaju komunikacji, a więc osób z założenia zdrowych, bardziej atrakcyjne i motywujące do działania” – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
W tegorocznej odsłonie kampanii skupiliśmy się na poczuciu ulgi, pojawiającym się po wydarzeniu, które – z różnych przyczyn – budziło w nas obawę. Kolejny raz kampania została opowiedziana w charakterystyczny dla nas sposób – humorystyczny, pogodny, z dystansem.
Kogo i co zobaczymy w tegorocznej kampanii?
W tegorocznej odsłonie „Dnia na U” Fundacja Rak’n’Roll pokazuje momenty życia, w których ludzie znajdują się w pozornie przerażającej, ale też ekscytującej sytuacji – i skupia się na uldze, którą przynosi przełamanie lęku. To chwila, w której z ust wyrywa się charakterystyczne „Uuu…”, obrazujące radość, zaskoczenie – coś naturalnego i zapamiętywanego.
Do udziału w spocie kampanii zostali zaproszeni znani i lubiani artyści i twórcy: Mery Spolsky, Wojtek Łozowski, Michał Żebrowski, Aleksandra Domańska, Dawid Ogrodnik, Kasia Lins, David Gaboriaud oraz Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion i Łukasz Dominiak – WhosYourDaddy. Spot będzie można zobaczyć na stronie www.dziennau.pl oraz w mediach społecznościowych organizacji, ambasadorów i partnerów.
